Angela & Erik

2009: SOUTH-AMERICA
2009: BALTIC SEA....?
2008-2009: SPAIN - MALAGA
2008-2008: USA/CANADA
2007-2008: SPAIN - SEVILLE
2006-2007: WORLD BIKE TOUR

10 August 2006

DE STUIVERTJES

Periode: van 6/8 t/m 9/8.


Wij vertrokken op 5/8 pas om 12.30 uur uit Aberdeen om naar South Bend te gaan in de hoop dat wij in die buurt de Stuivertjes de volgende dag zouden ontmoeten.
De Stuivertjes reden die dag heel vroeg uit Spokane weg om te proberen nog diezelfde dag Bay Center te halen, zo'n 20 km voorbij South Bend.
Het is toch niet te geloven maar rond 17.30 uur, zo'n 4 km voor South Bend, hoorden wij een enthousiast getoeter achter ons en stopte een camper in de vluchtstrook: DE STUIVERTJES!!!!!! Ik (Angela) kon wel een gat in de lucht springen, zo blij was ik dat wij elkaar zagen!
Wij hebben 3 geweldige dagen met ze gehad.
Zondag 6/8: wij zijn naar de camping in Bay Center gefietst en wij hebben ons die dag op de camping en het bijliggende strand geen minuut verveeld. Henk heeft die avond heerlijk gekookt en 's-avonds zijn wij luxe met fiets in camper naar ons motel gebracht.
Maandag 7/8: Henk jarig, dus toegezongen! Bij ons in het motel met zo'n allen ontbeten; daarna in de camper naar Long Beach en Oceaan Park geweest; aan het strand: gewandeld; kastelen gebouwd, gebald: kortom: geen moment rust en niet op onze rug gelegen. 's-Avonds gezellig in visrestaurant gegeten. Bas en Sanne bij ons in motel geslapen: een feest voor ons vieren!
Dinsdag 8/8: weer met z'n allen in de camper op naar de mooie kust van Oregon: genoten van de prachtige uitzichten, van het strand en van de kookkunst van Henk (speciaal voor ons o.a. gekookte aardappels: heerlijk na 4 maanden!).
Al die dagen veel wildlife gezien: hele kudden Elk, herten met en zonder bambies, mannetjes hert met groot gewei, wasbeertjes en 1 zwart beest, zo groot als een wasbeer met een kromme rug (vermoedelijk een possum of een marter).
Vanmorgen, woensdag 9/8, elkaar 2x uitgezwaaid (ik toch wat treurig): De Stuivertjes naar het noorden naar Olympic National Park en wij naar het oosten richting Mount St. Helens.

Ja, Maart, nu kijken wij uit naar jouw komst op 9/9!
Ik weet nu inmiddels wat ik echt mis op mijn wereldreis: mijn keukentafel met die vele gasten!

3 Comments:

  • At Saturday, 12 August, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Dag allebei,

    Wat is het leuk om jullie tocht op deze manier te kunnen volgen. Fijn ook om te zien dat het jullie goed gaat.
    Hier gaat alles best: Emma groeit als kool en kruipt pijlsnel alle kanten op.
    Goede reis verder!

    Emma, Deirdre & Patrick

     
  • At Wednesday, 06 September, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Hallo Kluvertjes !

    In verband met mijn jaarlijkse (mini)sabbatical heb ik geen tijd gehad om jullie avonturen de afgelopen tijd op de voet te volgen. “shame on me”

    Inmiddels heb ik mijn dagelijkse werkzaamheden weer met een “blij gemoed”
    hervat. 8-)
    En ben ik ook maar weer eens gaan kijken hoe het met jullie wereldreis opschiet.

    ‘T gaat nog steeds voorspoedig zie ik. Jullie hebben al heel wat “miles” op de teller staan.
    Maar niet overmoedig worden. Het is nog een heel end voordat jullie in L.A. aankomen.
    Daar kunnen jullie dan wel weer lekker bijkomen op de boot.

    ‘K word toch wel een beetje ongerust als ik lees dat jullie al maandenlang niet eens één gekookt aardappeltje hebben gehad. En dat in het land waar de piepers vandaan komen !
    Ik hoop toch wel dat jullie in ieder geval aan de volgens de voedingsraad verplichte norm van dagelijkse fruit- en groenten-inname komen. Anders wordt het wel erg moeilijk om jullie tocht te volbrengen. Op alleen een boterham met pindakaas en junk-food van de Mac, Burgerking en Pizzahut (en mogelijk een paar “vitamine”-pilletjes) komen jullie er echt niet....

    Hier gaat alles z’n normale gangetje;

    Hoewel ....... we hebben nogal wat weer-records gebroken:
    de warmste juli-maand ooit en aansluitend de natste augustus-maand ooit.
    Het verveelt nooit.......die Hollandse zomers.
    Benieuwd wat september (en daarna) gaat brengen.

    Over records gesproken, we hebben hartstochtelijke aanmoedigingen van Angela node gemist bij de laatste editie van “Maastrichts Mooiste”. Mede daardoor waren onze tijden (behalve dan natuurlijk die van Johannes en Maud) bijna allemaal stukken minder aansprekend dan vorig jaar. Je wordt dus toch gemist !

    Trap ze.... !

    Rico

     
  • At Wednesday, 13 September, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Beste Angela en Erik.
    Volgen met veel plezier jullie reis tot nu toe. Vanaf 9/8 geen toevoegingen meer gevonden. Hoop dat alles nog steeds heel goed gaat met jullie en jullie fietstocht!.
    Groeten Jan en Ria Pelzer

     

Post a Comment

<< Home